BMW ALPINA & REPLIKA
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
BMW ALPINA & replika
 
ALPINA - Bibliográfia
 
ALPINA-History
 
BMW ALPINA/ 1500/2002
 
BMW ALPINA/ E9-E3
 
BMW ALPINA/ E12
 
BMW ALPINA/ E21
 
BMW ALPINA/ E24
 
BMW ALPINA/ E28
 
BMW ALPINA/ E30
 
BMW ALPINA/ E23
 
BMW ALPINA/ E34
 
Dokumentumok/Docs
 
Képek/Gallery
 
ALPINA REPLIKA
 
Linkek - BMW ALPINA
 
B10 3.5 és B10 Bi-Turbo

A harmadik generációs 5-ös sorozat 1988. legelején mutatkozott be Detroit-ban. Alig volt hosszabb az E28-nál, nagyobb utasterével és gömbölyített formájával rögtön sikert aratott. 1988-ban a csúcsmodell a 211 lóerős, hathengeres 535i volt, majd 1992-ben megjelentek a V8-as modellek (melyek az E32-es hetes sorozatban is megtalálhatóak voltak), a 218 lóerős 530i, majd a 286 lóerős 540i. A négyajtós limuzin mellett 1991-ben elérhetővé vált a touring változat is. A sport-verziót az M5 jelentette, melyet 1988-tól 315 lóerős, majd 1991-től 340 lóerős motorral lehetett megvásárolni. Az ALPINA 3 hónappal az első E34-es megjelenése után jelent meg saját átalakításával, ez volt a B10 3.5KAT. Nem egészen egy évvel később piacra dobta a 360 lóerős B10 Bi-Turbo-t is. A V8-as módosításai 1993 tavaszán váltak elérhetővé, először a 315 lóerős B10 4.0 jelent meg, majd ezt követte októberben a négy-kerék meghajtású 231 lóerős B10 3.0. 1994. márciusában kijött a 340 lóerős B10 4.6, melynek teljesítménye a gyári M5 teljesítményével egyezett meg.

 

A rendkívül népszerű B10 3.5KAT-tal az 535i és a gyári M5 közötti űrt kívánták Buchloe-ban kitölteni. A BMW gyári sport változattal szemben automata-váltóval is rendelhető volt (néhány jobb kormányos kivitel is készült belőle).

 

A motor jellemzői:

-3430 köbcentiméteres 6 hengeres M30-as, könnyített Mahle dugattyúkkal, módosított hengerfejjel és nagy teljesítményű vezérműtengellyel (a kompresszió: 10,0:1),

-kipufogó rendszer: módosított leömlő és kipufogó rendszer,

 

- az erőforrás 254 lóerős volt 6000-es fordulatszámon (néhány darab 260 lóerős autó is készült Angliában katalizátor nélkül),

- nyomaték: 325 Nm 4000-es fordulatszámon,

- gyorsulás (álló helyzetből 100 km/h-ra): 7,4 másodperc,

- végsebesség: 252 km/h,

 

Sebességváltó:

- 5 sebességes, manuális (opcionálisan 4 sebességes automata),

Differenciálmű:

- 25%-os sperr (3,73:1-es áttétellel),

A futómű módosítása a szokásos volt (rövidebb rugók, BILSTEIN gázos lengéscsillapítók).

 

Alpina alumínium kerekek     

- elől 8,5Jx17 inch; 235/45x17 Michelin MXX gumikkal,

- hátul 9,5Jx17 inch; 265/40x17 Michelin MXX gumikkal.

 

Karosszéria:   

- keskeny ALPINA első spoiler és hátsó spoiler a csomagtér fedélen;

- szokásos DekoSet az autó oldalán;

- a hűtőrácsra kezdetben az E28-ról származó B10 3.5 felirat került, majd ezt később kisebb méretűre cserélték.

 

Az utastér módosításai:

- Momo négy küllős sport kormány - mindig standard tartozék volt,

- Alpina üléshuzat (vékony kék és zöld csíkkal) – a bőr üléshuzat csak extra kiegészítő volt;

- Alpina Recaro első ülések, (vagy a BMW gyári sportülései);

- a manuális sebességváltós modellnél fa sebességváltó gomb - Alpina logóval.

Gyártott darabszám: 572.

 

A legendás B10 Bi-Turbo-t 1989. januárjában mutatták be a gyár huszonöt éves fennállása alkalmából és azonnal a világ leggyorsabb négyajtósa lett. Az Alpina legdrágább autója volt (kétszer annyiba került, mint a széria 535i), mégis viszonylag sokat adtak el belőle (507 darabot). Minden átalakítás Buchloe-ban, bal kormányos kivitelben készült. Az utolsó autó 1993. júniusában gördült le a gyártósorról.

 

 

A motor jellemzői:

- 3430 köbcentiméteres 6 hengeres M30-as, könnyített Mahle dugattyúkkal, (a kompresszió: 7,2:1)

- két darab vízhűtéses Garrett turbófeltöltő (manuálisan változtatható turbónyomás – 0,4 - 0,8 bar-ig) intercooler-rel,

- módosított Motronic motorvezérlő rendszer,

- kipufogó rendszer: Boysen módosított leömlő és három-utas kipufogó rendszer,

- 110 literes üzemanyag tartály.

 

- az erőforrás 360 lóerős volt 6000-es fordulatszámon (0,4 bar-on 300 PS).

- nyomaték: 520 Nm 4000-es fordulatszámon.

- gyorsulás (álló helyzetből 100 km/h-ra): 5,6 másodperc.

- végsebesség: 290 km/h.

 

Sebességváltó:

- 5 sebességes, manuális.

Differenciálmű:

- 25%-os sperr (3,15:1-es áttétellel); saját olajhűtővel.

A futómű módosítása: vastagabb stabilizátorok és a szokásos módosítások.

 

Alpina alumínium kerekek     

- elől 8,5Jx17 inch; 235/45x17 Michelin MXX2 gumikkal

- hátul 9,5Jx17 inch; 265/40x17 Michelin MXX2 gumikkal

 

Karosszéria:   

- az E34-es Alpina modelleknél megismert keskeny ALPINA első spoiler és hátsó spoiler a csomagtér fedélen;

- szokásos DekoSet az autó oldalán;

 

 

Az utastér módosításai:

- a szokásos Alpina módosítások kerültek a Bi-Turbo-ba is; + a turbónyomás állításához a vezető ülés mellett elhelyezett műszer-panel. (a szerk)

 
Kapcsolat
 
Óra
 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
BMW 2002/ti/touring
 
Bibliográfia - BMW 02
 
Sebesség kalkulátor
 
Linkek - BMW 02 alkatrész beszerzés
 
Linkek - BMW & 02
 
Linkek - veterán klubok
 
Egyéb hasznos linkek
 

A "BMW ALPINA & replika" web lap NEM HIVATALOS BMW és BMW ALPINA internetes portál! A honlapon használt minden logó, jelzés, illetve a BMW és BMW ALPINA elnevezés a BMW AG. és az ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + CO. KG tulajdona!

The "BMW ALPINA & replika" is an UNOFFICIAL BMW and BMW ALPINA web site! The logos, name and marks  of BMW and BMW ALPINA used in this web site are the property of the BMW AG. and the ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + CO. KG!

E-mail: klassikpress@gmail.com


A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.